Het begin
Als eerste is de auto grondig gewassen aan de buitenzijde om het lakwerk te kunnen controleren op krassen, deuken en roest. Nou roest is er helemaal niet wel schade op de achterbumper ondanks een werkende pdc. Lak technisch zou de auto een stage 1 polijstbeurt kunnen verdragen. Het interieur ziet er niet afgeleefd uit heeft alleen een grondige opfrissing nodig.
En motorisch?, ja dat is al zowat.
Interieur
Het begin is gemaakt. Het interieur wordt grondig aangepakt.
Na een grondige reiniging van de portierbekleding is het resultaat al duidelijk zichtbaar.
Voor
Na
Het is duidelijk zichtbaar dat met de auto alleen gereden is en schoonmaken duidelijk op de aller aller laatste plaats heeft gestaan. Het vuil zit diep in de poriën en moet met een borstel worden weg gehaald. Na de eerste keer reinigen ziet het er al schoner uit maar echt CSL schoon is het nog lang niet.
De behandeling wordt nog twee keer herhaald en voila het resultaat mag er zijn. Nu het resultaat zichtbaar is geworden kunnen we alle kunststof delen behandelen en is de vertikale zijde van de bekleding klaar.
De leren bekleding gaan we hardhandig aanpakken. Op dit moment glanst het leer als een spiegel waardoor er duidelijk zichtbaar is dat het leer vuil, smerig en vettig is. Als eerste wordt het leer grondig ontvet en gereinigd zodat de originele beige en antrasietkleur terug komt. Ook deze behandeling moet twee keer worden gedaan om het gewenste resultaat te verkrijgen.
De bestuurderstoel heeft op de instapwang en in de rug kleine gebruikersporen welke met een leer opfrisset worden bewerkt en hersteld. Met de föhn wordt het behandelde gedeelte droog gemaakt en het inkleur proces nog een keer herhaald. Mooi, alles ziet er weer strak en onbeschadigd uit.
Nadat het leer op kleur is gebracht wordt er een speciale leer seal aangebracht om de oorspronkelijke finishlaag te herstellen. Na 24 uur drogen wordt de leer beschermings crème aangebracht. De leer beschermingscrème verzorgt het leer
en beschermt tegen verbleking door de zon. Deze behandeling gaan we ook weer twee keer uitvoeren zodat het leer weer zijn originele zijdeglans verkrijgt en als nieuw uitziet.
Remmen voor en achter
Doordat de auto lang stil had gestaan waren de remschijven achter compleet verroest.
Deze hebben we uit elkaar gehaald, remcilinders op gangbaarheid gecontroleerd en weer vakkundig in elkaar gezet met nieuwe remschijven en remblokken. Dit zag er toen weer goed uit. ( pluim voor ons zelf mag ook wel eens )
Nu toch alles uit elkaar ligt hebben we meteen de wielnaven grondig gereinigd. Na een inspectie verder dan onze neus lang is waren op de remleidingen bobbeltjes en vlekjes opervlakkige roest te zien, deze geschuurd en grondig geïnspecteerd en tot de conclusie gekomen dat er te veel putvorming in de leidingen zat. Twee originele remleidingen besteld, in de juiste vorm gebogen en gemonteerd. Dit geeft in benarde en niet benarde situaties toch een veiliger gevoel. Roest / putvorming op de remleiding is overigens een APK afkeur punt!.
Ziezo remmen achter en achterasophanging klaar om weer veilige kilometers te maken.
Remmen aan de voorkant zagen qua dikte nog goed uit , hadden alleen iets aandacht nodig. Deze ook goed gereinigd en op gangbaarheid gecontroleerd en weer netjes in elkaar gezet.
Lakwerk
Zoals eerder aangegeven zag het lakwerk niet al te fraai uit, doffe plekken, ingevreten vogel poep, krassen en ondanks pdc achter toch een flinke deuk in de achterbumper.
Nadat de auto een goede wasbeurt had ondervonden werd de inventaris op gemaakt.
Cabriodak was geel van het stof en zand.
Ja er bestaan speciale reinigers om cabriodaken te reinigen maar vroeger (haha vroeger) waren deze produkten er ook niet en kreeg men alles goed schoon. Dus op de oude mannier het dak gereinigd met vloeibare groene zeep, dit is een natuur produkt niet aggresief en reinigd perfect. Samen met een zachte borstel de kap goed ingemasseerd afgespoeld en een tweede behandeling gegeven. Nadat de kap weer was afgespoeld kwam er weer een mooi zwart dak naar boven.
Doffe plekken, vogel poep en krassen
Met de polijstmachine de hele auto bewerkt. Het resultaat was niet slecht maar nog niet CSL waardig. Een lamsvacht pad en grovere polijstpasta was stap twee. En ja hoor nu was het duidelijk te zien hoe er een mooie glans op de auto kwam en zelfs de iets diepere krassen verdwenen als sneeuw voor de zon. Als laatste nog een finish bescherm laag aangebracht waardoor de lak ectra wordt beschermd.
Schade achterbumper
De achterbumper schade was dusdanig dit deze gespoten moest worden. Bumper en alle aanbouw delen verwijderd en weggebracht voor reparatie. Hier heeft PK Automotive Detailing in Maasmechelen België schitterd werk afgeleverd. Niet alleen de schade plek op de bumper vakkundig gerepareerd maar ook de kleur exact in de juiste tint als de auto gespoten. Landgs deze weg PK Automotive detailing nogmaals bedankt voor het superieure stukje vakmanschap welk jullie hebben geleverd.